Börja blogga?!

Egentligen fattar jag inte vad, varför eller hur jag kan börja blogga!  Kanske mina vänner har en viss påverkan på mig, vem vet. Här är jag nu och ingen vet att jag finns här:) ska bli spännande och se vilka som upptäcker min lilla hemlighet först!

Eftersom att jag har ett sådant intressant liv så vill jag gärna skriva om det så att alla kan ta del av mitt nästintill perfekta, roliga och innehållsrika liv.

Idag började min dag precis som nästan alla andra dagar klockan ringer, som vanligt alldeles för tidigt och jag MÅSTE upp! väldigt jobbigt, kastar mig in i duschen och ut med hunden. Fattar inte att klockan bara springer iväg sådär på morgonen, oavsett vilken tid jag kliver upp så får jag nästan alltid små springa till skolan! nog om min morgon:)
Ringde min vän Bella och hörde om hon redan va där, men hon svarade med en väldigt trött röst: Gabriella!
jag: du sover väl inte?!
Hon: öh neee hur mkt är klockan.
Jag: kvart över 8:)
Hon: du skämtar??!! (hennes ständiga ord i alla meningar " jag skämtar inte nu men" eller " du skämtar") Sen lägger vi på och hon kom inte till föreläsningen.

Medan jag går genom stan i ösregn kommer det fram en man och knuffar på mig och säger: flytta på dej! Jag var redan på väldigt dåligt humör genom min stressiga morgon, allt regn som var tvungen att komma precis då jag skulle gå + att jag har ett sådant fantastiskt morgon humör! så jag  kunde bara inte hålla tyst utan där utbröt sig ett litet gräl! Men skönt att få häva ur sig det man har också. varför hålla tyst om allt?! 

efter föreläsningen träffade jag Bella på bibblan där vi satt och pluggade om livmodercancer, så nu gott folk kan vi allt om cancer i livmodern. En sak som min kära vän Bella hakade upp sig på var varför kvinnors cancer inte verkade vara lika "viktigt" som männens prostata cancer. vi har haft väldigt många förläsningar om män som har/haft prostata och att vara anhörig till sådana män! Men inte en enda föreläsning om cancer i underlivet för kvinnor!!?? varför inte?! typiskt detta manssamhälle! (enligt Bella, men ja e beredd att hålla med där!!) Vi kvinnor är född till att inte synas, höras! men det ska vi ändra på!!

ha de bra gott folk! (om det är någon som hittat hit)

Kommentarer
Postat av: bella

ja e bland de första som vet din secret! Och aah asså ja får ryck ibland.. undra vf mina syskon kallar mig för manshatare ibland mohahah!



JA du Klare.. hah., utbrott ska man få å de behövs.

skulle va kul om vi två rykte ihop me ngn samtidigt då skulle personen i fråga önskat att han/hon inte va född!



PUss o kram Negerbanan

2008-10-01 @ 18:13:23
URL: http://belladonnna.blogg.se/
Postat av: Klara

haha jaa den personen skulle verkligen ångra att han/hon var död eller inte född, shit same same mening :) stackars våra fiender:P

2008-10-01 @ 18:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0