kunna prata i en hel vecka utan stopp.... och tiden går fort..

ja det är verkligen så jag o Bella skulle lätte kunna prata en hel vecka utan stopp med väldigt bra samtalsämnen och heta diskussioner. det är så roligt men väldigt farligt, det blir ju lätt så att när man pluggar så hamnar man liksom lätt in på helt andra saker eller som har med saken att göra men man analyserar sönder det. så roligt och så intressant, man går igenom saker som man inte diskuterat med folk förut och allt från bajs till jordensuppkomt liksom. väldigt roligt!

sen apprå på rubriken att tiden går så fort, det är så himla sant. jag tycker tiden bara springer iväg(jag vet jag låter som en gammal tant som blickar tillbaka på sitt liv). Men ja känner att jag nyss börjat på den här utbildningen och snart har jag gått halva tiden, lika så livet, jag har nyss börjat leva men ändå kan mitt liv ta slut i morn..
sen tror jag att man tänker ännu mer på att tiden går så sjukt fort när man jobbat/jobbar inom äldreomsorgen, då känner man verkligen av det här med att passa på och lev livet, lev i nuet, inte planera sönder ditt liv om vad du ska göra imorgon, om en vecka eller om ett år. Lev i nuet och lägg din enrgi på det sakerna du gillar, de människor du verkligen bry dig om och inte på som stör dej eller gör dej ledsen. de ger dej bara en dålig dag och ett dåligt liv. ta istället åt dig av komplimangerna du får och sug åt dej som en svamp. då lovar ja dej och mej själv att man mår så sjukt mycket bättre!

Lär dej älska livet,

Kommentarer
Postat av: bella

ja vi kan verkligen tjata tjata.. undra hur vi kommer låta då vi e 30 me barn o allt.. hhaa herregud.. våra män lär ju sätta tvångströja o munkavel! haha



Peace and love

Ja Njuta o ta vara på d som gör en lycklig!

2008-10-06 @ 23:10:09
URL: http://belladonnna.blogg.se/
Postat av: anders

hur lever man ut livet?.. kan du kalla dig livscoach`?..ja har vart deprimerad i 12 månader nu och inget tycks hjälpa.. men då ja såg dina vackra kort , bullarna fick mig att minnas min mormor som alltid hade kafferep i syjuntan!Tack för att du sprider ljuset i mörkret...



Mvh Anders

2008-10-07 @ 12:19:56
Postat av: mikaelam

Kika in i min blogg & anmäl dig till tävlingen!



I potten; Ett jätte fint halsband ifrån Puss.se =)

2008-10-07 @ 12:24:21
URL: http://mikkaelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0