Ledig dag

Idag har jag varit ledig hela dagen, skönt. Så idag fick jag en skön sovmorgon. Sen lämnade jag av Martin på jobbet och for iväg för att hämta busungarna Albin och Lydia på dagis. Blev en liten suprise för dom. Sen åkte vi hem och tittade på karlsson på taket och åt semlor. Gott gott!!

I helgen ska jag jobba på kommun hela helgen. Ska bli roligt, fast nog hade man allt varit ledig ändå:) Men man får tänka positivt och det är ju roligt att träffa alla så:) Jag sitter och funderar om jag ska måla om en pall, en vanlig ikea pall tråkig och obehandlad.. funderar på att måla om den vit. Tycker att det är roligt att få måla lite, fast just nu har min tavla stått otroligt stilla och jag har inte gjort något på den på hur länge som helst.. Men ska försöka ta tag i det där. Men jag har sååå svårt att måla när jag inte har "målarkänslan" i mig, då har jag ingen som helst lust. Den där olusten kan hålla i sig i typ allt från en månad till flera.. men sen när jag har lust kan ja nästan inte sluta måla.. och vill helst måla hundra tavlor på samma gång.. Men börjar jag måla pallen får jag säkert suget tillbaka och målar klart min tavla.. Sen måste jag fixa mer duk för nu har jag inget mera kvar att måla på!!

Igår (tror jag det var, är sååå dygnvill nu) pratade jag med Bella. Saknar henne så mkt. Men tur att telefon fungerar så man kan sms och snacka!! Nu har vi iaf bestämt ett datum då hon och A ska komma, ska bliii så roligt. Ser framemot det.

Nu har det snöat precis hela dagen, nu får det sluta!!! jag vill ha sommar, sol och värme. Är blek som en fis och min kropp vill ha sol och bli lite bruun!!!

kram kram


Kommentarer
Postat av: gabriella

åh va ja saknar dig med! ska bli så kul o komma =)

Såg att du sms:a är ledig hela dagen imon om du inte jobbar dag så kan vi snackes! Kraam och hatthyllan är vit lite synd hade själv velat måla den vit.. är ju så kul då man kommer igång=)



önskar ja kunde måla som du vännen! Godnatt o Kram

2011-02-10 @ 22:29:19
Postat av: Maria

Härligt med en ledig dag :-) Hoppas att det går bra och jobba ihelgen, ska du vara på sjukhuset?



Ja men visst är det roligt att måla, fast jag kan ju inte måla tavlor, utan jag håller mig till att måla om möbler ;-)



Ja jag säger detsamma, tur att det finns sms och telefon, då man har vänner som bor alldeles för långt borta. Man saknar dom så.



Ha en bra helg, så kan vi höras mer till veckan. Ta en promenad med vovvarna och fika sen :-)



Kram Kram.

2011-02-11 @ 19:42:29
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0