Babysång

Idag åkte jag och Wilma på babysång. Wilma har ännu inte riktigt kännt på om det är kul eller inte. Hon är nöjd och gråter ju inte men tittar på allt utom mig och ser förvånad ut:) är väl så mycket att titta på så att hon inte hinner börja gråta;) haha närå Wilma är en ganska nöjd tjej måste jag säga, om man nu gör som hon vill och de gör man ju, man gör faktiskt allt för att ha en glad unge!! Iaf jag! hon kommer få sin vilja genom jämt är jag rädd för:S gah nä så illa hoppas jag inte att de blir. Martin är nog rädd för att jag kommer skämma bort henne, att hon kommer få allt hon pekar på, stackars Martin får jobba dubbla pass för att kunna köpa allt som sin fru och dotter vill ha;)

Efter kyrkis åkte vi hem och käkade lunch och tog med hunden ut på en solig promenad. Mycket skönt! Wilma sov en långstund i vagnen efter promenaden också. De behövde både hon och jag! Sen dess har jag bara slappat och slöat. Martin jobbar ju kvällar, de känns faktiskt. Ingen som kommer och byter av mig. De är faktiskt väldigt skönt att få bli avbytt och kunna få göra något i lugn och ro.

Nu ligger jag i sängen efter att ha kämpat med att få
lillstumpan och koppla av. Hon fick somna på mig tillslut. Men nu ligger hon bredvid mig och sover så gott. Jag vill bara dit och lukta henne i nacken. Men får kämpa för att inte göra det, för då skulle jag väl väcka henne. Men finns det nå godare än att då snusa bebisnackar?! En liten hårig nacke, gah!! Ja, deras andedräkt är faktiskt också riktigt god, sååå mysigt. Tänk om någon kunde tycka de om min?! Om någon kom och ville lukta på den varje morgon när jag vaknade?! För de vill jag göra på Wilma, stackars jänta! Haha men hon blir väl lika galen som sin mor;)

En galen grej som jag har och kan förstöra en fin stämningen är att jag kan försvinna iväg i tanken. Att när man sitter någon stans och pratar om något känsligt t ex ser jag mig själv säga något helt opassande eller göra något helt opassande som att typ släppa en fis. Bara tanken på det får mig kämpa för att inte brista ut i skratt. Ibland har det hänt, ibland har man fått skämmas ögonen ur sig och ibland har man fått bett om ursäkt! Jag har även en förmåga att tala innan jag tänker typ som en gång när jag jobbade på Ica så kommer en tant med svarta glasögon och en käpp. Hon handlar och så får hon några mynt tillbaka, jag säger utan att tänka "ser du pengarna" hon " nä, jag är blind" haha en annan kommentar var när jag första sommaren skulle jobba på ett äldreboende och jag springer runt i rummet och letar den andra skon, muttrar högt över att jag bara hittar en då gubben säger " jag har bara ett ben så jag behöver bara en sko" ja jag skulle kunna skriva en hel bok om allt! :) pinsamt, men nu har jag börjat vänja mig och folk runt omkring också;)

Nu är jag så trött så jag bara svamlar!! God natt gott folk!

Å ni, Håkan och Maria, bara tanken på att ni skulle komma å bo här gjorde att Wilma sov kanon i natt. Kanske ska börja hota med det;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0