Torsdag

Idag har vi varit på promenad med Anna och lilla Måns. Avslutade med kaffe hemma hos oss sen. Mycket trevligt! Sen skulle det städas då Martin kom hem men de blev inte så. De får bli i helgen istället. Om inte Wilma bestämmer sig för att sova bra imorgon så att jag hinner göra ett handtag imorgon på dagen. Men bäst att ställa in sig att det inte blir så;) så vi får se vad morgon dagen har att erbjuda:) den brukar fyllas ändå på nå vis:)

Vi har nu fått hem spegeln som vi beställde till Wilma att ha i baksäte. Eller ja till oss, så vi kan se henne då vi kör. Känns bra att kunna ha lite koll då hon sitter bakvänt och sitter i baksäte. Vi kan ju inte ha henne där fram. Vill ha en ny bil. Haha tänk att man borde vara miljonär så man kan köpa allt man vill. Mycket viljor just nu;) tänk att man är sådan materialist. Ibland kommer man på sig själv att vilja såhär mycket och inser att det inte är det viktigaste. Så ja, jag har det bra som det är. På riktigt. Jag har egentligen det jag behöver. Men ibland kan man ju få önska:)

Nu sitter vi och spelar wf, jag leder såklart;)

Martin fick en härlig spya på sig nyss och jag hann knäppa kort på det;)


Kommentarer
Postat av: Malin Unger

Hej!

Äntigen får jag "se" eran mörkhåriga skönhet (valde kanske inte rätt blogginläggs bild för skönhetskommentaren =P) men så fin hon e! Och stor =) Våran lilla prinsessa är 7v+1d nu och är så aktiv,pratar värre än mamma sin o är stark i bena och nacke som Wilma. Läste att ni hade det lite stökigt med sömnen med Wilma, det har vi haft oxå, hade en period när hon var 5-6 v där man var färdig för att hoppa framför närmsta bil för att få bli sövd så man fick vila lite, då tackar man han där uppe för bra mormor/farmor så man fick lite vila. Odéa som vårat hjärta heter sov inte många timmar i stöten, vaknade o var hemsk ( jag erkänner hon var hemsk, och det var hemskt, och jag känner mig hemsk för att ja säger det...)Jag fick mjölkstockning pga prestationskrav!! 2ggr dessutom, så vi fick börja med flaska och pumpa, för skulle hon tutta hade ja säkerligen sprungit därifrån skrikandes =/ Så då började nästa h-vete.... Lactos mage!! pust.... Men efter utredning och x-antal besök hos doctor så är det nog? inte det (jag är lactos o det är ärftligt)så nu kör vi på sempers Lactomec välling plus ammning, så nu har vi lite rutiner men ingen längre sov period dagtid tyvärr men sover 5-6tim per natt för att vakna o äta lite o sova 4-5 timmar till, så tacksam!!! Jag skulle vilja att vi mammor som gick i byn skulle träffas nångång =), annars är ju jag med mammagruppen här i alfta lixom, o ni kommer ju inte på babysång i alfta precis lika lite som ja kommer till St Olof´s.... oj oj nu blev det långt... Ha en underbar lördag med massa gott till melodifestivalen och jag e så gla att ja hitta din blogg idag =) Puss o kram från oss

2012-02-04 @ 11:41:06
Postat av: Anonym

hej Malin!! Va kul att du har hittat hit:) Ja vi måste se till att träffas med de små, medans de är små. Växer ju så det knakar:) Jag skulle också vilja gå på babysång men har ingen aning om när de är. Mammagruppen har ju inte kommit igång i byn, Är inte de bvc sköterskan som drar igång det? eller fick ni göra det själv? Vi kanske kan styra upp någon träff med "gamla gänget" :) kram kram

2012-02-06 @ 11:30:28
Postat av: Malin Unger

Jo nog allt ser ja om du svarar här =) Våran mamma grupp via bvc är inte igång än, men kyrkan har en mamma grupp som börjar den 16/2. Babysången på St olofs är på torsdagar 09,30-12, i alfta tisdagar 10,30-13.. Så trevligt att träffa andra mammor, man blir så insnöad känner ja.... Gärna luncha och försöka få med dom andra pumorna oxå =) Pojkarna går ju på pappagrupp än dom så vi får köra lite egen mammagrupp isf, återträff... Lite "före och efter" snack =P nu skall det värmas välling.. Kram så länge

2012-02-06 @ 12:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0