Längtan..och tvättproblem

jag längtar till att få åka utomlands. Trodde jag skulle vara lite mätt efter förra året då vi åkte bort 2 gånger. Men nej. Kände då efter sista resan att jag var mätt och tänkte att de var ju bra det eftersom att vi skulle få barn och i och med det inte kommer att kunna åka på ett tag. Men nä, nu när våren är påväg och man är så less denna kyla, snö och slask så längtar jag bort till värmen, solen och ja allt. Jag får alltid dessa känslor den här tiden på året. Tålamod vettni, de är inte min starka sida. Men jag får träna på det och vänta till den svenska sommaren. Hoppas på en bra sommar. Det här kommer bli första sommaren på våra 9 år tillsammans som vi får vara lediga ihop. Så jag ska egentligen inte klaga. Det här har jag sett framemot. Annars har vi som mest haft någon helg tillsammans på sommaren. Å då är det ju inte självklart att solen har tittat fram just den dagen. Så i år ska vi passa på och njuta av iaf 4 veckor tillsammans.

Igår bokade vi tvättstugan för första gången, har ju annars egen tvättmaskin men det är så jobbigt när allt ska hängas på tork och nu när vi bor så litet känns det som att man har kläder överallt och jämt. Vi tvättar ju några tvättar i veckan. Så igår hade vi några timmar i tvättstugan och jag passade på att tvätta så mycket som möjligt som kan torktumlas, typ sängkläder, handdukar och underkläder. Hade väl tvättat typ 6 tvättar eller nå och då inser jag att torktumlaren inte fungerar av någon anledning efter första körningen. Inte ens den tvätten var torr.. Hjälp. 6 maskiner handdukar, sängkläder och vanliga kläder ska hängas på tork. Men vart. Vi har EN torkställning. haha ja, jag och Martin skrattade tillslut och situationen kläder hängdes överrallt i vår lägenhet. På gardinstänger, stolar och dörrar. Undrar vad grannarna tänker när de ser trosor som hänger i fönstret?!! haha närå de hängde vi inte där... ja ja.. får se hur de går nästa gång om torktumlaren tänker svika oss även då. Kändes så bra att ha BARA en trappa ner till tvättstugan och i samma hus. De har vi aldrig haft de är därför vi köpte oss en egen tvättmaskin. För vi konstigt nog tvättar hela tiden. De gjorde vi förut också innan vi hade Wilma, sängkläder och handdukar går det massor av. Och de tar ju sådan stor plats också. ja, ja... ska väl gå och försöka ta ner de sakerna som fortfarande hänger om de nu har torkat...

Visst är det rätt kul och se på gamla bilder. Hittade här i datorn någon gammal bild på mig och Martin när vi var i Tunisien, det var några år sedan. Martin hade sådan där snygg kepa som var så modern då. Haha såååå fult. Tänk att det kan vara sådär med mode, just då tycker man det är supersnyggt och coolt men några år senare så skäms man nästan när man ser hur man såg ut. jaja, se själva:)

det var tider det, några kilon tynger och några färre hår på skallen sitter vi här i Alfta i en trång lägenhet med en underbar dotter och tvätt som hänger överallt. Men jag älskar ändå det här och är så tacksam för att jag fått det här. Har en underbar familj och vänner, vad gör det då med lite (läs mycket) tvätt här och där och 3 st olika tapeter i vardagsrummet och vackert mörkblåa tapeter i sovrummet:)

nu vill dottern upp ifrån sin vilostund och jag ska plocka lite innan mannen kommer hem. Ikväll kommer det lite besök till oss.

kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0