Onsdag

Dagarna går så fort nu förtiden. Man hänger inte riktigt med. Jag och Wilma leker samtidigt som vi kokar kaffe och fikar med "gubbarna". Ja och alla andra som kommer förbi. Är tacksam för fina vänner som dyker upp och kollar läget. Alltid trevligt med besök, även om det kommer mitt i allt kaos. De säger att de har överseende iaf;) de kommer bli bättre med städningen.. Hoppas jag!

Tv-rummet är så gott som klart. Lite kvar bara. Jag ser ljuset iaf. Även fast de kanske är ljuset i sig som jag saknar. Vi väntar nämligen på elektriken. Sen så. Lite till målning och någon tapetvåd till. Men målningen görs nog imorgon och tapetseringen då elektriken varit här. Så vi får se när det blir.

Badrummet är nu helt upprivet och borta på övervåningen. En surrig maskin hörs nu ständigt och kommer ett höras i 1,5 vecka. Hmm drygt! Men så är det. Hjälper inte så mycket att klaga. De kunde ju vara värre. Nu försöker jag finna lite badrums inspiration. färger, form och kakel, wc, dusch och badkar. Roligt men så svår. Mycket som är så fint!

Lillhjärtat kämpar på i magen. Det fajtas och har sig. Ger väl igen på syrran som är och klänger på han/hon. Spännande att se va de blir för liten filur:)

Nu ska jag krypa ner och drömma mig bort. Drömma mig bort från mitt skitiga hem;) låtsas att jag gjort middag idag, städat och röjjt. Det som jag hade tänkt gjort men aldrig gjorde. Så kan de gå om man heter klara. Risgrynsgröt fungerar också bra på mig och murt! Eller de duger när ingen orkar göra något! Och städningen, de tar vi en annan dag;)
Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha ja de låter bra de där :-) kul att de händer saker å att de blir klart! När ska badrummet bli färdigt då? Längtar hem å se på allt fint! Vi har burksoppa här vi med, för ibland kommer de dagar när ingen orkar laga mat! :-) kram snart ses vi

2012-11-08 @ 07:28:41
Postat av: Anonym

Tur de finns fler som oss Johanna. Man kan ju inte orka allt:) haha! Ja de kommer ha hänt mycket i huset tills ni kommer. Hoppas jag;) toaletten är väl beräknad att vara klar innan bebisen dyker upp. Kom hem snart, vi saknar er!! Kraam!!

2012-11-08 @ 07:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0