tystnad och frihet

En sak som jag var rädd för innan jag flyttade hit var att min bild av att bo på "landet" inte skulle överrensstämma med verkligheten. Att mina föreställningar skulle krossas och jag skulle ångra mig bittert att jag flyttat ut hit. Att det skulle kännas tomt, mörkt, ensamt och hemskt. Men näe, eller jo mörkt är det. Men annars är det precis som bra jag tänkte mig. Om inte bättre. Naturen på knuten och en tystnad som är skön. Sen har jag ju folk här också för jämnan som ensam är jag då rakt inte. Mycket trevligt med kaffebesök:)
 
Wilma, jag och Walter har varit ute och letat på grankvistar eller grenar och mossa. Ska försöka pyssla lite i helgen. Ska försöka oss på att göra dörrkransar. Vi får väl se hur vi lyckas! Svärmor kommer nog också hit och försöker få ihop någon krans:) Nu sover Wilma och jag sitter och äter lite lunch samtidigt som elektrikern grejar på. Känns skönt att det börjar bli ordning här. Ska försöka riva någon tapet i helgen också efter att han blivit färdig. Så vi kan tapetsera och måla trappan i hallen snart. Vill ha det fixat så snart som möjligt. Synd att vi inte har fler timmar på helgen. Man vill ju hinna så mycket på en helg då båda är hemma. 
 
I natt har vi fått sovit bra. Tur det, för gårdagen var ett skämt. jag var så sjuk trött visste knappt vad jag sa eller gjorde. Men idag ser det ut att bli en bättre dag iaf. Ska väl röjja undan här lite också innan hon vaknar. 
 
Ja, är det någon av er som sitter och trycker på mormorsstänger med knoppar och fästen hör av er. Vill ha tre uppsättningar till tv-rummet. Färg spelar ingen roll, men helst vita. Annars blir det vita med lite färg! 
 
 
Piff och puff som sitter och pratar om deras nya hem  
 
"Det ser kanske inget vidare ut" sa piff "och det behöver målas" sa puff. "Men det är ialla fall vårt hem, ljuva hem" sa de båda! 

Kommentarer
Postat av: Anna Good

Kan hända att vi har mormorsstänger på vinden, kan titta när vi kommer hem från sthlm.. Glömmer ja så påminn mej :)

2012-11-18 @ 07:00:46
Postat av: Anonym

Å gör gärna det Anna!! Vore supersnällt och bra om ni har:))) kram klara

2012-11-18 @ 13:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0