Jobb och sjukstuga

I Helgen har jag jobbat. Känns roligt att få komma ut lite och använda de få hjärncellerna som finns kvar efter amning och barnafödelse. Man får skaka sig ur bubblan och se lite annat än blöjbyten, myspys och matning. Men det som kanske är skönast är att få komma hem. Att få åka iväg en stund och känna en liten saknad när man sätter sig i bilen påvägen hem och få träffa sina gryn när man kommer hem!:) 
 
Nu har vi sjukstuga här. Så idag har vi bara tagit de lugnt. Jag ska försöka ta mig ut och få lite friskluft lite senare idag. De behövs känner jag. Man blir rätt seg och bara vara inne. Fick även ett mess idag om att en ny mobil är påväg till mig. Gött! den här gången ska jag inte skicka tillbaka den!! 
 
En rolig grej är att några av mina orkideér som varit typ död, närå men vilande som det heter i över ett år har börjat knoppa. De har varit vilande så länge så jag minns inte ens vad de är för färger på dem. Så de blir lite suprise när de börjar blomma:) 
 
Vi som tänkte tapetsera själv i hallen uppe, lejde visst bort det. Men de känns skönt. Så kan man släppa det. Tapeter är bestämt, hur vi gör med golvet är bestämt och vi har hittat ett fönster. Det är bara Augusts rum som inte är bestämt. Och de ska vi verkligen försöka göra själv. Det är ju inte alls så stort. Men helt bart liksom. De ska upp tak och golvlister, spacklas, slipas, målas och tapetseras samt fixa golvet! Så ja, det är en del ändå. Ni som har lite å göra och vill worka vet vart ni ska åka;P 
 
 
Hej då, ha en bra dag! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0