en kall oktober dag

imorse när jag och walter tog våran morgon promenad möttes jag av en väldigt kylig luft. nu märker man verkligen hur hösten börjar gå över mot någonting annat. det blöta och regniga vädret som det är på hösten och börjat avta och kylan har verkligen tagit över.. huua! Men det är ju också väldigt fint i det, alla årstider har sin skönhet. jag tycker att det är lite mysigt att hämta upp alla vinter jackor, mössor och vantar och packa ner höstkläderna. :) idag så tror jag att jag kommer få besök av Bella och hennes syster, trevligt med lite fika besök. ska bli jätte trevligt att få träffa hennes syster:) igår stod tvätt på våran dagssyssla, och tvätta blev det. skönt när allt är klart, men lite jobbigt när man är mitt i det. för vi bokade nämligen tvättstugan för första gången, vi har ju annars våran egna. men det var så mkt tvätt och så, så vi passade på att köra allt i den allmänna tvättstugan. det gick faktiskt bra och var skönt att få upp allt tort när man tog upp det till lägenheten. det negativa med det här är ju att tvättstugan är i ett annat hus, så först måste man gå ner alla trappor (vi bor på högsta våningen, sen ut och till tvättstugan. och det blir ju en del spring om man säger så. när man ska passa tvättmaskiner, hänga upp osv. så jag är glad över att vi har en egen maskin:) oj, långt inlägg om ingenting! Ibland vill man hjälpa och det känns som att man inte räcker. men ibland kanske man bara kan hjälpa genom att finnas till och lyssna. visa att man finns och är en vän, att man visar att man finns kvar och vill dens bästa. så många gånger när man inte tror att man har makt eller räcker till kanske man gör det ändå, fast man inte upplever det själv! Vänskap är trygghet, omtanke när dagen blir svår ger ro i oro, tänder ljus i mörker.

Kommentarer
Postat av: bella

de fina orden om vänskap! stämmer så väl dock när man är där så känner man sig så maktlös.. dock ska man tänka på detta.....



vi ses senare ida då kommer ja , syrran o Doris upp=)))

2008-10-23 @ 12:15:10
URL: http://belladonnna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lottar ut en sparbössa på min blogg

kanske passar bäst för barn

Men lika bra till vuxen

Hoppas du vill delta

http://enlitentax.blogg.se/2008/october/vinn-denna-sparbossa.html

2008-10-31 @ 21:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0