Julbak

Mina ben och fötter värker. Dom är är svullen och ser ut som att elefantben. Har precis kastat omkull mig på soffan med benen i högläge och hoppas på att smärtan ska ge med sig. Har varit på erikshjälpen och kollat lite. Efter det for vi till bollnäs och tittade runt på lite bebiskläder och grejer. Lunchade och åkte hem för att baka. Vi har bakat i roteberg. Var skönt att baka där med alla andra. Fick mycket gjort och vi hjälptes åt. Vi bakade munkar, lussebullar och lussebullar med mandelmassa i. Såå gott och såååå underbart skönt att de är gjort. Men nu ligger jag däckad i soffan men värkande ben. Hoppas att det inte sättet igång inatt. Tror inte jag skulle orka det. Men gör det de ändå så blir jag såklart glad. De gör ju att jag äntligen får träffa min lilla prins eller prinsessa. Tänk vad vi längtar. Vi diskuterar fortfarande namn för fulla muggar. Inget är bestämt än. Sydde igår en liten filt till min knodd som den ska ha i sin korgvagn. Ska bara sy en kudde till den, men de lär väl gå ganska snabbt. Köpte även en liten julstjärna som ska lysa upp i mörkret för mitt hjärta. annars är det lite småfix kvar att göra i bebisrummet. Men man vill ju nästan veta vem det är som ska bo där innan man gör det helt klart.

Tänk om en vecka är det första advent. Jag ser att några har pyntat redan. Har ni gjort det? Vet inte riktigt när jag ska börja. Vill ju ha de fixat innan jag åker in så att jag inte måste fixa det direkt då jag kommer hem. Då vill jag ju bara njuta. Får väl göra det i början på veckan. Vi gissar på att det kommer hända nästa helg. På lördagen eller söndagen. När tror ni? Jag börjar tveka på min gissning om att det är en tjej.

Igår var jag hos märta med massa brudar och kollade på film, snackade och fikade en hel del. Jag kan äta huuur mycket som helst nu. Blir nästan rädd för mig själv. Är som en 14 årig kille där det inte finns något slut. De måste få ett stopp och inte fortsätta då bebisen är ute.

Nu ska jag vila!! Kram till er och kör och gå försiktigt, det är ju super halt ute nu!! Inga brutna ben till jul, de tycker ingen är såå kul:)


Kommentarer
Postat av: Annelie

Åh, superduperfint!!

2011-11-21 @ 15:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0