Helg

Helgen kommer lägligt som alltid. Så skönt när Martin också är hemma. Dagarna rullar på och hjärnan är på högvarv. Snart kommer de kännas mycket bättre! :)

Ja så var det snart sista april. De har jag helt glömt bort. Men de är faktiskt ganska mysigt, blir väl kanske årets första grillning och åka å kolla på någon brasa. De är en skön dag på nå vis, våren blir liksom här på riktigt. Sommaren är nära nu. Men finns det egentligen någon skönare årstid än våren? På de vis att man har gått i mörker i en evighet, kallt, blött och trist. Nu värmer solen, de är mycket ljusare, varmare, fåglarna sjunger och vetskapen att vi går mot varmare tider. Jag har bara blivit ett större fan av våren ju äldre jag blivit. Ja, varför inte börja lyssna på melodikrysset när man ändå är på G mot pensionen;)

Igår var jag på mammaträff på johannesgården. Mycket trevligt och roligt som alltid. Mycket folk var vi också. Vi pysslade lite med canvas tavlor. Mitt ser ut som Elin 5 år har gjort. Inte hade jag egentligen ork att sitta o pilla med tryck och greja sådär en kväll. Nu för tiden sitter vi och slumrar i soffan den tiden. Iaf så blev de en sen kväll med mycket skratt. Kom hem och Martin tittar på tavlan längen och säger "jo men den där var väl fin " haha synd att han är dålig på att ljuga för annars hade jag nästan gått på det! Vi skojade om att ge bort dom i present till någon för att få se deras min. Så passa er, ni kanske kommer få min vackra tavla. Å varje gång jag kommer och hälsar på er kommer jag gå och leta efter den, för du har väl den uppe?!

De kom också upp av någon anledning lite händelser om felsägningar och som ni vet så av någon speciell anledning så händer de ofta mig. Jag berättade om en händelse när jag skulle jobba på akuten och två utländska läkare hälsar på mig. Jag skakar hand och säger "klara" den ena säger då färdiga och den andra säger gå. Men de pratar ju inte helt klockren svenska så jag tror att de heter så. Så jag bara nickar och säger jahajaa. De bara står och skrattar åt mej och tror jag är helt blåst i huvudet. Jag fattade fortfarande ingenting tills ett tag efter. Yeah! Kul man kan bidra med nå iaf!

Vad ska ni göra på sista april? Hoppas ni får en skön helg iaf och att solen vill visa sej:) kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0