En dag närmare hem..

Räknar ner, snart åker jag hem för att hälsa på mina nära och kära och fira jul, längtar så mkt! Ska bli skönt och gott att få komma hem och käka lite julmat och annat gott! Håller bara tummarna på att snön fortsätter att ligga kvar så att de kan bli skoteråkning och hästkörning med släde. Så mysigt, så snöa nu så att vi hinner göra det innan vi åker tillbaka till övik.

Snart kommer Martin hem och då är det helg, ska äta en favoriträtt ikväll, flygande Jakob.

Så här gör du om du också vill prova att äta min och Martins favorit maträtt:
Du behöver:
En grillad kyckling
Ett paket bacon
Visp grädde
Chili sås
Jordnötter
Banan
Ris

Koka riset, smörj en form som du sedan lägger det kokade riset i. Dela grillade kycklingen och lägg i köttet ovanpå riset. Stek baconet och strö det över klycklignen och riset. Blanda grädden och chilisåsen. Skär bananen i små skivor som du sedan strör över allt och likadant med jordnötterna. Sist häller du över grädden och chilisåsen. Sen ska allt in i ugnen! Detta är super gott, så prova det:)

I helgen har jag tänkt att vi ska se på tomten är far till alla barnen, den är såå rolig:) hahah skrattar redan nu när jag tänker på filmen!

Jag avslutar med några bilder på några av mina skönheter:) puss








Kommentarer
Postat av: bella

det underlättar så mkt att man e på bättre humör!! flygande jakob är sååå gott! fasen att ja åt kyckling till lunch nu! jaja... d kommer fler dagar...

2008-12-19 @ 13:46:19
URL: http://belladonnna.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilka otroligt fina bilder :-) Passar även på att önska dig en god jul!

2008-12-19 @ 16:59:56
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: bella

ikväll ska ja och Mr. A göra flygande Jacob..d va ju så otroligt gott hos er,, så vi avslutar vår kväll me denna goda rätt!=)))

2008-12-22 @ 10:27:24
URL: http://belladonnna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0