Ja idag ska det hända...

Men jag är kvar hemma och inget har hänt hittills. Ingen Katharina bebis idag. Jag väntar och väntar.. känns som om jag kommer få vänta en evighet. Men det vet jag ju att jag inte kommer att få göra och den som väntar på något gott väntar inte för längen. Sägs det!!
I Onsdags när jag skulle sätta upp stjärnor och stakar var INGEN bra dag. Jag skrev ett långt inlägg om den dagen men när jag tryckte på knappen att jag var färdig försvann allt. Självklart hade min damp gått över när jag skrivit färdigt men kom glatt tillbaka då jag insåg att jag suttit och skrivit i onödan. Därför skiter vi i onsdagen och säger bara att nu har jag gjort adventsfint. Mest med hjälp av min bästa Martin. Tur jag har en lugn man som hjälper mig när mitt tålamod och humör sviker mig. Undrar om han kommer var lugn när vår bebis föds också?! De tror jag.
Igår åkte jag och Walter ut i skogen och körde lite spår och uppletande. Var evigheter sedan vi gjorde något sånt. Men han skötte sig bra och var duktig. Borde göra det fler gånger. Men det har bara runnit ut i sanden. Ett tag körde vi det någon gång i veckan men nu var det säkert 2 år sedan jag gjorde det. Men som sagt igår gjorde jag det. Jag kämpade mig över stenar och nerfällda träd. Såg nog rätt roligt ut. Martin tyckte inte jag var klok och undrade varför jag skulle ut just nu. Han tyckte att jag borde ha någon mer med mig. Men jag sa att jag har ju Walter med mig;) Nä men det gick ju bra. Jag sitter ju här oförlöst och inget har hänt.
Ja, idag är det fredag och helg. Skönt för dom som jobbar/pluggar. Men för mig är det ju skitsamma eller ne inte skitsamma. Martin är ju hemma och det är alltid skönt och roligt. Men jag blir tokig på att bara gå hemma. Jag är alldeles för rastlös. Hur klarar folk att gå arbetslösa egentligen? Finns ju de som har varit arbetslösa i flera år. Jag hade nog dött av rastlöshet. Jag känner mig som en pensionär. "Idag ska jag byta sängkläder" Eller "idag är det handlings dags" Man försöker sysselsätta sig och man laddar inför något som annars görs på 2 minuter efter man kommit hem från jobbet. Man får liksom inget gjort när man bara går hemma. Fick hundra gånger mer gjort när jag jobbade. Okey, nu sitter jag här som en köttbulle och är inte så superrörlig (lägger jag mig på golvet är det inte riktigt säkert att jag kommer upp) men de som är arbetslösa är ju friska och kan göra något. Hoppas jag inte kommer känna mig såhär rastlös när knodden kommit ut.
Ja men ja.. idag ska han eller hon komma ju. Jag som sagt att jag inte ville gå längre än till den 25. Men det kommer jag ju få göra. Suck.
Jag har iaf fått mina gardiner som jag beställt. Ska hämta dom senare. Hoppas de passar i mitt köksfönster. Ska bli roligt att se. Ska idag försöka surfa runt på lite olika sidor för att hitta lite julklappar eller ideér. Det är inte lätt det där med julklappar. Man vill ju inte vara ute i sista stunden. Sen vill jag inte beställa allt på internet heller. Är ju så mysigt att få gå runt i affärer och kolla runt. Höra julmusiken och se all pynt. Sen kanske man får några utbrott på att trängas och stå i kö några gånger. Men de är värt det sen när man sitter hemma och få slå in allt. Mysigt.
Nä men så att jag är iaf hemma och har inte åkt in. det var egentligen det jag skulle skriva. Nu ska jag kolla lite på min julkrans och se vad jag kan lägga till på den. Den känns lite för tom. Fast jag är ju lite less is more också.. Hmm.. Martin säger ju alltid "de va fint" Kan inte riktigt lita på honom. Skulle jag fästa fast en låtsas bajskorv skulle han säga samma sak " de va fint" ... så nä kanske skiter i att rådfråga honom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0