bloggpause

som ni märker har det varit dött nu ett tag. har prioterat andra grejer och tiden har inte funnits för att blogga. Men lite uppdatering då för er som inte bor nära mig och träffar oss så ofta:) 
 
Wilma har blivit två år och hon har skenat iväg både på längden och i talet.  Orden bara kommer och det kan vara ord som man inte ens vetat att man sagt, det bara ramlar ut ur munnen. Tror dagis har en stor inverkan på just talet, längden har de nog inte så mycket med att göra;P  
 
August rum är färdigt. Nästintill. lite småfix kvar. Letar nu fönsterlampor till honom, söker två likadana, blå eller gröna. Hittat några på ellos, men gillar inte de till 100% så jag avaktar lite. Hallen är färdigmålad och lister och fönster är på plats. Blev kanon!! ska försöka knäppa kort ikväll och lägga ut så får ni se. Annars finns nog några bilder på mitt instagram. 
 
2014 har vi beslutat att ha lite renoveringsstopp. Iaf lite, som martin sa. Närå, men inga stora renoveringar är planerade. Utan bara småfix, helst inga fix alls. Utan fokusen detta år ska vara på familjen och vännerna. Vi har bott i detta hus i ca 1.5 år och vi har gjort; matrum, tv-rum, hall, lekrum, trapp, badrum och Augusts rum. På övervåningen har det blivit en helt ny planlösning, ett kök har tagits bort ett sovrum och ett större badrum har blivit. Vi är nöjda. Men det är mycket kvar att göra på gården och i huset. Hönsen kommer ju bli fler till våren/ sommaren så lite plats åt dom ska fixas bland annat, ja trädgården borde ju verkligen få sig en genomgång. Men vi väntar nog ett år till med den å, ja lite småfix kan man ju alltid göra:p
 
Jag ska även börja jobba i april, känns lite blandat. Roligt men samtidigt lite ångest över att ekorrhjulet drar igång. jobb, dagis, mat, handling, städning etc. ni vet, livet. Martin ska vara pappaledig med August innan han börjar dagis i augusti. Liten blir (lite) större. Minns den här tiden förra året. Höggravid och badrummet renoverades för fullt.
 
Ska försöka lägga upp lite bilder sen om jag får tid. Ni vet känslan av när de leker så bra och man försöker smyga iväg och göra något, typ laga mat, städa, sitta vid datorn etc och de "råkar" få syn på än och det kommer i raketfart och de man tänkt göra är bara å glömma! Det är så jag har det för de mesta När de väl sover har jag så mycket jag vill göra att jag knappt vet vart jag ska börja. Sova? äta? duscha? kaffe? bok? samtalen? etc. känns det igen?! 
 
kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0