hemkommen från första dagen...

ja nu är jag hemma efter en introduktionsdag på ortopeden, det kändes jätte bra. alla var så trevlig och snälla, så det här ska nog gå jätte bra. sitter och ska ta tag i mitt plugg, måste försöka få lite kämpaglöd, så skriv lite peppande ord till mej:) Även om jag vet att det är sjuksköterska jag ska bli så kan det kännas väldigt tungt att plugga ibland. att ständigt bli bedömd och hela tiden måste bli godkänd av allt och alla. det är en ständig press och man kommer genast ihåg hur det var att plugga i skolan(gymnasiet. vill verkligen känna att de ska vara sådär roligt som jag tyckte i början och som ja tycker det skulle vara och jobba som sjuksköterska. så jag måste få lite mer inspiration och glädje med att plugga! kanske är praktiken ett jätte bra sätt att skänka lite glädje?! Hoppas på det! sitter och lyssna lite på Lisa Nilsson, hur jag nu hittade den här låten. Men den är väldigt skön och härlig:


Jag känner dig, jag känner dig så väl.
Dina fasor, dina våndor finns också i min själ. Du är mitt kött och blod.
Det bär ett dyrbart namn, det är min kärlek utan villkor. Jag gör vad jag kan.
Så stor och stark på dagen, men så liten mitt i natten,
när ingen ser, när ingen vet, kommer gråten mitt i skrattet.
Fem fingrar ska skydda dig. Ett är månen, ett är solen,
ett är polstjärnan bakom molnen.
Ett är hopp och ett är tro. Handens fem fingrar vaggar dig till ro.
Stort är mörkret nu. Månen är itu, men det är natten som gör dagen ljus och mitt ljus är du.
Och denna jord är rund, finns här ingen annan som kan ge mig sån förtvivlan?

Och som är lika sann. Du blir rädd för dina skuggor,
alla hot som aldrig når dig. jag ska sjunga dig ett löfte,
och jag vet att du förstår mig. Fem fingrar ska skydda dig.
Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen.
Ett är hopp och ett är tro. Handens fem fingrar vaggar dig till ro.
 Om du tänker dig den skogsväg, vi vandrar ibland, gick vi stigen ner till vattnet.
Din hand är i min hand. Se så långt där ner i djupet, på botten av den sjön, där finns en silverskatt som glimmar,
den är din inatt. Så slumra in och dröm.

Fem fingrar ska skydda dig. Ett är månen, ett är solen, ett är polstjärnan bakom molnen. Ett är hopp och ett är tro. Handens fem fingrar vaggar dig till ro. Handens fem fingrar vaggar dig till ro.

Snart kommer Martin hem och då ska vi äta lite granna så jag ska väl ta tag i plugget och se till att komma framåt! kramar och sköt om er!

Kommentarer
Postat av: bella

tänk på d min syster sa.., och tänk på din inre vilja.. vi kommer att fixa det här. Energin kommer ja lovar.. hur mkt sug har man inte då man ser alla ssk på avdelningen o så vet man att snart e man där.. att se framåt e pluggandan,.



du är jätteduktig klara o en sak kan få en på fall men inte dig.. du ska klara det ska du veta!!! visst dömd granskad blir man men bevisa att du har en vilja att lära dig så kommer granskningen att falla bort o då ser de din entusiasm!!!!





I believe in U!!!!

2008-11-03 @ 19:59:12
URL: http://belladonnna.blogg.se/
Postat av: Emelie

Oj jag kan inte komma på nåt lika bra som Bella.... Men heja på! Gul och blå! När du är klar sjuksköterska ska du en stor kram av mig få! När du pluggat klart är du en gammal tant, men istället för att plugga kan du ju tjäna en slant. Eftersom jag inte pluggat har, och inte heller hittat nån karl så kan du få ge mig lite pengar och du nån månad har något kvar.



Sen ska du veta, jag heter inte Greta. Nu ska jag sova, det kan jag lova.





2008-11-06 @ 10:01:15
Postat av: Klara

hahah du är rolig emelie, nu bleb jag genast tok peppad:P

2008-11-06 @ 10:19:24
URL: http://klaradavidsson.blogg.se/
Postat av: me

Gu va fin låt..:)

Tänk på varför du vill bli det, hur roligt det kommer bli när det är klart, sätt upp små delmål o belöna dig själv när du nått dit? :) Lycka till! Kram!

2008-11-10 @ 18:13:00
URL: http://sexandlove.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0