käften glappar...

Ibland har jag funderat på att sy ihop min käft, den glappar ständigt... i otid och i tid!!

jag kan sitta och verkligen vilja säga något när jag hör folk prata och de säger helt fel om en sak men jag försöker stoppa mig själv och tillslut går det inte att stoppa och min mun börjar prata.. är det någon som känner igen sig eller är jag unik?  Varför bara inte vara tyst och låta dom ha fel? varför måste jag ta på mig rollen och rätta folk? jag kan bara inte hålla käften och kan aldrig ge mig om jag VET att jag har rätt.. usch... så käften glappar ständigt här på valla och vart jag än går..
 
I helgen ska jag jobba, känns inte alls så roligt. Hade gärna tillbringat den hemma framför tv och med mina stickor i högsta hugg. Men ska ändå vara glad att jag fick ett bra schema med bara en helg, så ska sluta klaga. Sitter och skriver om smärta nu i min rapport, känns lite jobbigt att det ska vara så mkt trots att man har praktik och jobbar ca 34 timmar i veckan plus att man ska plugga på en tenta och en rapport ska vara inlämnad. vet inte riktigt hur dom tänker, om dom tror att vi har fler timmar på ett dygn än dom själv? Det verkar som så iaf.. Längtar till jag står där sommaren 2010 är klar!! Ibland känns det inte alls långt kvar och ibland känns det som en evighet. Det beror väl oftast på vilket humör man är på, men en sak som är säker är att jag längtar så otroligt mycket till den dagen. Drömmer mig bort då man slipper plugga och när man kommer hem på dagarna så behöver man inte känna den här pressen att man borde plugga istället för att kolla på det där tv-programmet eller göra nå annat.  Den dagen kommer jag vet!!

/ Klara


Kommentarer
Postat av: bella

den dagen kommer Klara! vi ska njuta av vår tid vi har under tiden.. du kommer klara detta.. vi kommer klara detta! Pluggandan kommer snart igen,



Längtar till våra långa samtal i soffan..

2008-11-14 @ 16:03:28
URL: http://belladonnna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0