Om du ger kärlek så får du massor tillbaka..

Idag så har jag och Bella haft en mycket bra diskussion som alltid, men ibland går vi djupare än andra gånger.
väldigt intressant och bra för både hjärta och själ, skönt att få lite kommentarer på vad man tänker liksom..
 Det jag vill utgå ifrån är att om du ger kärlek så får du massor tillbaka. Att det alltid finns en orsak till varför man gör som man gör eller tänker, känner eller säger som man gör. därför är det alltid viktigt att ha det i åtanke när man träffar människor eller när man ska analysera sig själv. tror det är väldigt viktigt att titta på sig själv varför man gör som man gör. Om man vet att det alltid finns en bakomliggande orsak till varför saker och ting sker kanske man kan ta det lite mer med ro och ogilla eller hata mindre personer. För om man går tillbaka till att ge kärlek och du får massor tillbaka så stämmer det verkligen, jag vet det för att jag har provat det själv. Förr kände ja att jag hade många personer som jag hade svårt med, att jag blev ledsen över va folk sa, gjorde eller så. idag känner jag mig väldigt sällan ledsen för sådana saker utan brukar alltid tänka att det finns en anledning till varför man gör som man gör och ibland beror det på andra faktorer. jag känner att jag verkligen gillar väldigt många personer och det ska mycket till för mej att få svårt för människor. Jag känner även att dom människorna som gör mig ledsen på riktigt vill jag inte umgås med och då gör jag inte det. förut kände man att man hade en plikt att vara med alla, men idag känner jag att jag vill hellre lägga min energi på dom jag gillar och försöka se allas ljusa och bra sidor, för bra sidor har ALLA människor. sen är det upp till än själv vad man vill leta hos en människa!!

Ge kärlek och du får massor tillbaka!

kärlek till er, tycker om er!


Kommentarer
Postat av: bella

man bestämmer själv hur man vill se en människa..

och valet e ditt o döma ut ngn efter 4 sek o inte ändra sig...



Mmm....

2008-10-08 @ 23:27:55
URL: http://belladonnna.blogg.se/
Postat av: klara

ja man bestämmer verkligen själv vad man vill se hos vissa människor. Men det finns tyvärr vissa människor som bara letar upp felen. men det är bara synd om dem som gör det. för de är dom själva som drabbas av det!!

2008-10-09 @ 16:02:56
Postat av: Emma

ni e fööör goa, ni har onga fel helt enkelt, haha... konstigt men true!

2008-10-09 @ 16:20:13
URL: http://emma881224.blogg.se/
Postat av: Georgios

Hej Bilderna på Emelie som du frågade om (ungmamma) är tagna av Fotograf Katja Elmen.

2008-10-09 @ 23:06:59
URL: http://katjastrofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0