9 januari och klar med hemtentan!

Äntligen så är jag klar med hemtentan, det som fattas nu är bara att jag ska renskriva och lämna in den. så otroligt skönt, helt obeskrivligt.

Jag har tittat på den nya serien som Jonas Gardell har gjort, de halvt dolda. Den visas på svt. Den serien utspelas från det som händer i vårt samhälle, bakom stängda dörrar. Den är så otroligt hemsk, för att det är så sant det som visas. I början vill man bara neka och inte ta till sig att det verkligen är så i vårt moderna samhälle. Men det är så himla många som lider (inte bara i alla fattiga länder, utan även här i "rika och morderna" Sverige), som vi inte har någon aning om. De bråkiga personerna i klassen som man bara inte orkar med eller de som man bara tycker "förstör" vårt samhälle. De har alla något gemensamt som ingen annan ser eller vet än de. Även om man har hört och vet det sedan tidigare att alla människor inte har det så lätt och att allt har en orsak till varför man beter sig som man gör. Så tror jag ändå att den här serien får mig att förstå det ännu mer och det tåls att upprepa det för sig själv. Det finns en orsak till varför vissa beter sig som de gör. Serien är iaf grymt bra och visar verkligen hur det är i vårt samhälle. Hoppas att många lärare och andra människor som jobbar med ungdomar och människor ser denna serie och självklart förstår att det händer saker bakom stängda dörrar som vi aldrig kommer att få se. Bra jobbat Jonas!!

Ikväll blir det myskväll med mat och annat gott. Premiären av Let´s dance är ju ikväll men också på spåret, och det är ju roligt.. nu blir man kluven. vad ska man titta på?! Vi får se vad de blir.

Ha en trevlig fredag kväll!

Kommentarer
Postat av: Bella

ja bra jobbat av jonas, säger ja som inte sett den.. men förklaringen som ja fick ida lär ju få mig att vilja ladda hem den.. ska tvinga alex o se på den me mig ikväll kanske...



mm middag med mys o let's dance!!

2009-01-09 @ 16:06:50
URL: http://belladonnna.blogg.se/
Postat av: Lotta

Limpan e skitgod och jätte enkel att göra =) Det är min kompis Lottas hund och det 67% tibetansk spaniel, 25% lhasa apso, 12% griffon =) Kram.

2009-01-09 @ 18:50:32
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Postat av: Mia

Hejsan, limpan e skitgod och enkel att göra =) Ebba är min vän Lottas hund och hon är 67% tibetansk spaniel, 25% lhaso apso och 12% griffon =) Kram.

2009-01-09 @ 18:53:17
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0