Svettig

Har kommit hem från gymmet, körde lite cykling idag på morgonen. Är så skönt att få svettas lite granna. Alltid skönt nu såhär efteråt:)

Ikväll väntas god mat och körslaget. Spännande och få se vad alla ska sjunga och vem som åker ut.Vem tror ni åker ut?? Jag tror kanske Nanne?!

Men innan kvällen ska jag och Martin försöka städa bort julen, ta bort alla julsaker, stjärnor och adventsljusstakar. Jag tröttnar väldigt fort på alla saker. Det är jättemysigt innan jul och under julen men så fort den har varit kan allt gärna få försvinna tycker jag. Så då är jag väldigt glad att jag bor i en lägenhet och inte har ett helt hus att städa bort julen i:) Nu städar vi bort julen och välkomnar våren istället, sol sol sol och massor av värme!!

Skulle vilja beställa en solig resa nu, men synd att man går i skola och saknar pengar till det. Det är de som är det värsta med att plugga tycker jag. Att man blir så fast i dessa år man pluggar. De enda gånger man kan resa bort och vara borta ett tag är på sommaren då man har lov. Annars så missar man så mkt och det är ju inte så att det är så himla lätt att ta igen allt. Näe så när man pluggar får man ge plugget allt i de år man studerar, sen får man resa och göra annat skoj. Men jag är faktiskt glad att jag hoppade på skolan då de ringde och sa att jag hade kommit in. Nu ångrar jag inte mig för en sekund. I början kände jag mig sådär tveksam om det verkligen var rätt att börja plugga så snart efter jag hade gått ut, ett år efter jag tagit studenten. Att man inte hade rest eller gjort andra saker liksom. Men näe, jag känner verkligen att jag är nöjd med mitt val. Nu så är det väl ändå lite försent att ändra sig också, har ju gått halva tiden nu. Så nästa sommar är jag Sjuksköterska. Helt otroligt, man kan nästan inte tänka sig det. Man blir lite rädd. Ska jag verkligen klara av det ansvar som man har då??!! oj oj oj!! haha bäst att inte tänka på det och leva i nuet istället och suga in allt man lär sig och försöka komma ihåg allt. Fast det är ju det där med att komma ihåg allt, det är ju så svårt. Känns som att jag glömmer bort allt jag lärt mig på en kurs när nästa kurs kommer. Det gör mig mest nervös. Eller om man kollar på något frågesport program och de ställer en fråga som jag vet att jag ska kunna men som jag har glömt bort, det gör mig galen. Varför har man så kort minne:) Men det är väl det att det är så mkt som ska in så när manhar gjort klart en kurs släpper man det och riktar in sig så mkt på den andra. Hoppas att kunskapen finns där någonstans iaf så att det blir lätt att plocka fram den om det behövs:)

Nä nu ska jag ta en dusch och fräscha upp mig lite granna!

Ha en trevlig kväll allesammans!

Kommentarer
Postat av: Anonym

När mamma fyller 50 skulle vi ju åka någonstans ;) hahah



Hejja team wells ;D

2009-01-10 @ 14:48:58
Postat av: Anonym

Hehe japp det var Maria som kom på sådär efteråt "jäklar ja" :) Hihi man tackar och niger! Ha en trevlig kväll med körslaget :) Blir samma här! kul kul kul!

2009-01-10 @ 15:30:35
Postat av: Angelica L

Tack så mycket, det får du med ha :D

Fin blogg!

Kram

2009-01-10 @ 16:18:31
URL: http://angelicalarss0n.blogg.se/
Postat av: Mia

Klart att du kommer klara av att jobba som ssk, du kommer vara en duktig och bra ssk. Jag ska oxå se körslaget och jag tror faktiskt att Magnus åker hem ikväll, spännande att se. Hoppas bollnäs får stanna kvar ialf. Okej, så du ringde dig och snacka lite, kul. Vem var det som jobba då? Nä du de är inte alls så mycket jobb nu som det var förr, hoppas att det ordnar sig snart så man får jobba mera. Men jag har fått ett till extra jobb nu, ska städa på kontor en gång i veckan, där min äldsta bror jobbar, alltid nått =) Ha en mysig och härlig lördagkväll. Kram.

2009-01-10 @ 18:37:31
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0