Lördag

Nu är det nära tills jag ska lämna övik och åka hem till familjen, det är med blandade känslor som jag åker hem. Skönt att träffa alla vänner och familj men jobbigt att lämna Martin här. Usch, usch. Jag vet ju att vi kommer att ses mkt mer den här sommaren än förra men känns ändå jobbigt att "säga hejdå"! Tycker inte om avsked, men vem gör det?!

Jag har äntligen köpt min lavendel som står så fint på min balkong, luktar så underbart gott, dock var den mkt större än vad jag hade tänkt att köpa. Men det gör ingenting, passade så bra i min stora bruna kruka. Den har dock inte blommat ut än, så jag hinner väl inte se den riktigt innan jag far hem. Men jag kommer ju upp och hälsar på här v 28 tror jag det är. Ska bara försöka byta bort min fredag där, så att jag kan vara här från tisdag eller onsdag till söndag. Bara där får jag fler dagar med Martin än vad jag hade under hela förra sommaren. Sen kommer han ju till mig i midsommar också:)

Vädret kan man inte beskylla för att påminna mig om sommar, men det gör dock min ledighet, och det är fortfarande så underbart!!! Vet att jag skrivet det förr men varenda gång jag vaknar och känner: nej, jag har inget jag MÅSTE göra idag. är en helt underbar känsla!! Nu väntar jag bara på att vädret ska bjuda på lite mer solsken, men det brukar ju kunna vara såhär. Innan man slutar har man några kanon dagar då man sitter inne och bara önskar att man skulle kunna få gå ut och njuta av solen. Men så fort man slutar så blir det några trista dagar ibland veckor, men sen kommer det:) Så varför sitter man här och väntar egentigen:P

Jag sitter och läser på min bok "det blod som spillts" av Åsa Larsson. Den verkar ganska bra men har svårt att tro att någon kan knäcka Camilla Läckberg. Jobbigt att läst sådana bra böcker och sedan ska försöka läsa andra deckare.Men man måste ju de andra en chans också:) Men Camilla skrev på ett sådant bra och lockande sett så att man knappt kunde sluta läsa, eller vad säger ni som har läst någon eller alla av hennes Fjällbacka böcker? Är det någon som läst den sista där föresten? Jag tyckte att det var verkligen jättejobbigt att de tog slut där, usch!!! vill ha mer Fjällbacka böcker!:)


Nu ska jag plocka undan lite här och sätta på lite kaffe!


Ha en bra Lördag och just ja Sveriges Nationaldag!! Hahah det hade jag glömt bort, trots alla reklamer på tv som försöker göra detta till en lika stor dag som Norges Nationaldag. Lite pinsamt tycker jag, sen är det väl alltid skönt med röda dagar i allmenackan men de bytte ju bara dag men en annan röddag, så nej jag tycker att det är lite löjligt. Varför ska vi helt plötsligt börja fira det när vi aldrig har gjort det???  Aja, ha en skön lördag och fira om ni vill, det ska inte jag göra:)

kramar på er gott folk! Snart kommer jag hem!!


Kommentarer
Postat av: Mia

Tusen tack för kommentaren om min balkong :) ja de är jättemysigt att sitta där, du får väl komma och hälsa på i sommar och ta en kaffe :)



Jag har varit hos min yngsta bror Jonte och hans sambo Malin som bor i Märsta, ihelgen. Var in till stan och shoppade igår och sen var vi till Väsby centrum och Ikea idag. Jättemysig och jätterolig helg :) Freja blev överlycklig då hon fick träffa mig igen, saknat mig ihelgen tror jag hehe och jag har saknat henne.



Ja vi ses imorrn! :) Kram.

2009-06-07 @ 22:13:12
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Mia

Det vita bordet jag har på balkongen har min pappa snickrat åt mig :)

2009-06-07 @ 22:17:47
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0