Tisdag och snart helg eller?!

Ja snart äre helg tänker jag. Är jag optimistisk eller dum?! Jag vet inte, men det är en skön känsla iaf, de vet jag. Snart är det helg:)

Idag har jag jobbat på kommun. Efter jag kommit hem från jobbet lagade jag mat, färskpasta med ála klaras sås. Min sås gör jag såhär: Tar färska tomater (jag gillar körsbärstomater bäst) delar på dem lite sådär så man har halvstora bitar. Lägger dem i en het kastrull med olivolja i. Jag tar en vitlöksklyfta, och slänger i lite salt, peppar, vitlöksblandningskrydda som jag har och lite cyennepeppar och lite vatten. Låter det koka så att tomaterna kokar sönder. Då kan man om man vill sila bort skalet om man inte skurit bort de tidigare eller gör man som jag skiter i det. Lägger i en klick creme fraisch och lite grädde. sedan är det färdigt. Super enkelt och jättegott enligt mig:)

Nu ligger jag och kollar på lite möbler. Funderar på en bokhylla. Skulle vilja ha en stor och grov bokhylla med många fack så att många böcker kan få plats. va tror ni om det? Sen hörde jag att vitrinskåp är sååå ute, va? är det? Har ni hört nå om det? Och förresten så kan man ju skaffa vitrinskåp ändå. Jag har alltid gillat det.

Snart ska jag ta med mig walter och knalla över till Maria och titta på halv 8 hos mig. Men det blir nog en tidig kväll för mig. Är lite halvt seg och trött idag. Imorgon kommer det lite flickor hem till mig på fika och umgänge. Ska bli roligt. Undra vad jag ska baka. några förslag? De kommer kl 18 och jag slutar 16,30 så det får inte ta allt för lång tid. De är viktigt.. så förslag önskas av er:)


Hoppas ni har det bra!

kram

Kanske jag ska göra cup cakes.. de här är ifrån Martins kalas:)





måste bara få lägga upp en bild då jag stöpte ljus innan jul.. det kommer jag göra flera gånger!


Kommentarer
Postat av: Annelie

ÅH, cupcakes!! Annars kan jag tipsa om rulltårta, har nyss insett hur sjukt enkelt, snabbt och gott det är (särskilt när man som mig inte gillar vanlig tårta med grädde):) Fast cupcakes är ju en favorit. Vad duktig som stöpt ljus, sjukt roligt. Och, det är bra att du är optimistisk...det är snart helg :) Kraam

2011-02-22 @ 18:38:32
Postat av: Maria

Tack för besöket igår, alltid lika trevligt :) Hoppas att du hittade något snabbt och gott att baka tills ikväll :)



Dom där muffinsen ser supergoda ut! Kram.

2011-02-23 @ 18:00:55
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: bella

Himla fina cupcakes. du får visa hur du spritsar så snyggt, är de tupperware spritsen du har?



Ja vill komma till er nu!! Längtar *

2011-02-24 @ 11:26:54
Postat av: klara

Tack bella!!ja de är tupperware spritsen, super bra!!!

2011-02-24 @ 16:46:36
URL: http://klaradavidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0