Först ut

Igår fick Olars sin lilla Stina. De va först ut från vår föräldrargrupp. Jag står på tur... Evelina, en gammal klasskompis fick också igår. Grattis till er, jag är avundsjuk samtidigt som jag är lite nervös och rädd. Tidigare har jag inte varit så nervös för själva förlossningen men det är jag nu! Men jag vill så gärna se vad de är för liten knodd i min mage som gillar att sparkas och trycka upp stjärten i tid och otid. Det är precis en vecka kvar!!! 7 dagar, galet! Jag känner att de är nära nu, inte bara på dagarna utan de känns som så i kroppen också. De är väl därför som man börjar bli nervös. Samtidigt som man vill så vill man inte. Ja, ni förstår!

Jag vaknade kl 4 idag.. Lika bra o vänja sig kanske. Men jag har sovit rätt så bra några dagar nu så jag kan ta de här;)

De är många tankar som snurrar i huvudet nu. Tankar som jag inte förstod innan jag var gravid, som är svårt att förstå om man inte är eller har varit. Därför har jag nu förstått va bra föräldrargruppen är. Att ha någon som är i samma situation och går igenom samma saker. Igår lunchade jag med några av tjejerna. Mycket trevligt! De utbytes en del tankar och de är så skönt å höra att alla andra säger "så är det för mig med"!! Gött o höra. Igår var jag hos barnmorskan förhoppningsvis sista gången. Så snälla låt de bli sista gången också!

7 dagar!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0