Söndag

Den här söndagen började tidigt, liksom alla dagar nu för tiden. Jag kan verkligen inte sova. Sover dåligt om nätterna och vaknar tidigt. Ska bli skönt sen när jag slutar jobba för då kan jag ta igen mig och sova lite middag. Men idag hade vi tänkt att gå på möte men vi for iväg ut till Homna istället. Tog med kaffe och fika och satte oss i finvädret och bara va, 4 + grader och sol, frosten låg kvar på marken och ja de var en skön och frisk luft. Tog gammelvägen hem för att kolla runt lite på hus och djur.

Nu ska jag snart jobba. Har inte många dagar kvar och jag räknar verkligen ner. Det går bra och jobba men jag längtar faktiskt till då jag slutar jobba och får vara hemma och fixa det sista. Drar mig för att fixa det sista eftersom att det känns som att väntan blir ännu längre tills bebisen kommer om allt skulle bli färdigt för tidigt. Men som sagt snart är det slut på oktober och då slutar jag också jobba. Gött!

Jag har iaf klivit in i v35 nu, det känns ju bra. Man undrar om man kommer känna på sig lite före innan det är dags eller om det bara kommer som en blixt från en klar himmel. Just nu känner jag inget som tyder på att det snart skulle vara dags. Kanske bara mitt tålamod, att jag känner att jag vill bli av med kulan som förhindrar att jag inte kan stänga jackor, att alla kläder sitter super tight, att jag får kämpa som bara den för att ta på mig ett par strumpor och att jag håller på kissar på mig varenda gång någon säger något roligt eller när jag ska nysa. Men jag känner inga andra symtom som får mig att tro att bebisen vill titta ut än. Jag tror att jag kommer få gå över och att det blir en december bebis istället. Men jag hoppas på att bebisen vill komma ut tidigare kanske redan den 20 november istället. Men det återstår att se.

Martin har fått stått ut med att han börjar närma sig gubbe. Först var det Daniel som sa att han inte förstod hur man inte begrep att när man är så gammal som mellan 25-30 år så ska man inte söka till idol för att då var man alldeles för gammal. Sen så sa Jonathan att "när man börjar få handskar och vantar i födelsedagspresent så börjar man bli gubbe". Martin fick 3 par. I förrgår kom 3:e kommentaren av Julia. " De kom in massa fullgubbar på ungdomssamlingen igår" Martin " Jaha var dom äldre än mig eller? Julia " näää de va dom inte " Haha. Stackars min kära man. Han har det inte lätt. Fast ibland tror jag att det är jag som är äldst, att jag håller på bli dement. Jag har trott nu under en mkt lång tid att jag är 23 år. De trodde jag fram till då Martin fyllde år och påminde mig om att jag faktiskt var 24 år. Gah! Jag som sagt till folk att jag är 23. Jag är friden närmare 25 än 23.

Nu ska jag göra ordning mig, jobbet väntar. Hoppas det blir en lugn kväll.

Ha de så bra kära vänner!!

Kommentarer
Postat av: bella

haah Gubb Martin, de e bara att gillart!:)

2011-10-18 @ 18:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0