Kallt kallt kallt

Kära nån va kallt det är. Jag eldar för fullt i kakelugnarna och vill helst bara sitta i en fotölj bredvid med en stor filt på. Wilma vill dessvärre inte sitta där med mig. Jobbiga dagar har det varit för henne eftersom att de har varit på tok för kallt för henne att sova ute och sova middag inne är inte alls det lättaste för fröken. Igår somnade hon tillslut på mig i soffan. Men idag var vi tvungen att åka på BVC mitt i den normala sovtiden. Vaccinationer, vägning och mätning. Så nu ikväll var hon bra slut. En tidig kväll med andra ord. Imorgon hoppas jag på mildare väder!

Imorgon ska jag iväg och bli fin i håret också. Så skönt. Var ett tag sen nu och mitt hår behöver få sig en omgång kan jag säga. Så blir jag lite fin till jul iaf:) sen väntas jobb för mig tors-sön och julfrukost för en hel drös med folk på lördag. Vart ska jag klämma in vilan?!;) lördag kväll, då ska jag ta de lugnt!!

Julen närmar sig med stormsteg och jag vet inte hur jag ska hinna med. Har lite och baka, julklappar som ska handlas, gran som ska fixas och en tapet i hallen som ska upp!! Hjälp, ge mig flera timmar tack!! Har nog aldrig upplevt julen som stress förrän man fick barn. Trots att jag är hemma och är mammaledig så känner jag att jag inte hinner med.
Nu ska jag sova!! Så jag orkar med morgondagen!


Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0