Ny vecka -positivttänkande..... men än är det bara söndag

Börjar med att varna då, om ni inte orkar med gnäll.. sluta läs nu:P
Japp, då har den här helgen snart passerat. Veckan som kommer har jag bestämt ska vara positiva veckan. Ska anstränga mig för att se saker och ting lite mer positivt. Kanske inte bli irriterad varje dag av mina 5 trappor eller va de är, inte gå i taket så fort hunden skäller. Nä, jag ska försöka se det jag har och vara glad över det. Även om de känns som en omöjlighet. Sitter och småflinar för mig själv när jag skriver det här "positivt tänkande" Jag ser mig själv framför mig att imorgon när jag släpar vagnen ner för alla trappor, svetten rinner och hunden drar. POSITIVT!!!! hmm lätt jobbat. Klarar jag av det den här veckan ska jag ge mig sjäv en belöning. Vet inte riktigt vad än bara. Ett hus kanske?! haha nä, jag vet det finns massor av hus ute, men de ska vara rätt hus. Man ska känna sig hemma när man kliver in genom dörren. Det har jag inte gjort än. jag blir galen på mig själv. ibland vill jag bara lägga in mig själv,eller skrika rakt ut! De sa jag i och för sig idag när jag och Martin var ute och gick. "Jag vill bara skrika!!!" Martin " ja men gör det då..... men låt mig få några minuters försprång bara"
Lillstumpan är vaken men vil hela tiden bli underhållen. Det fungerar inte att ligga i gymmet idag. Nu är det Martins tur att underhålla. Jag hör vissel, pruppljud och olika sorts läten jag aldrig hört förr. Martin jobbar på helt enkelt. Wilma gnyr emellanåt och då byts lätena ut till något annat. Livet är bra härligt!
Ja, jag letar ramar. Har förstorat upp kort på Wilma, svartvit kort. Så jag behöver en svart ram. Helst en grovsvart ram i stl 40x50. Men hittar ingen bra sida men snygga ramar. Jag blir galen, varför finns det ingen bra sida!!! ( ja min vecka har inte börjat än, så jag hinner med lite mera gnäll)
Imorgon blir det badning med Wilmas små kompisar och några mammor. Känns härligt att få visa sin underbart snygga, slimmade och vackra kropp. Tänk vad jag har det bra, vilken tur jag har som föddes i den här kroppen!! Nog för idag!

Kommentarer
Postat av: Bella

Positivt tänkande klara, du är ju precis på väg!

Du är där och du vill tänka positivt! Då går de vägen!

Du är vacker i din kropp och har en vacker dotter!

Släpa vagn i trapphus bränner lite kalorier :)

Sheer up , det här kan du go go go!!!



2012-02-19 @ 20:23:19
Postat av: Maria&Håkan m Fam.

Det är bra med positivt tänkande, men nu ett litet tips för sömnlösa nätter! Vi är i Colombo,på Sri Lanka och hälsar på vårat barnbarn Araliya nu och tänk... hon har sovit som aldrig förr på nätterna nu när Farmor&Farfar är här,så ender åker ni hit eller så bjuder ni hem oss så ska du få se.... :-)

Men det går säkert lika bra med Wilmas riktiga Farmor&Farfar också!!!

Hoppas det löser sej med sömnen,hälsa Martin!

2012-02-20 @ 12:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0