nytt försök

Ja, nu testar jag ingen och kastar in ett inlägg. Helgen är över och det har varit en riktig slapparhelg, typ. Det har verkligen behövs och man har ju i och för sig inte kunnat gjort så mycket heller, det har ju varit så kallt! Jag på senare år börjat ogilla vintern. Kallt och eländigt. Jag vill ha värmen, kanske man skulle åkt utomlands ett par veckor varje vinter:)
Världens bästa Wilma har iaf sovit i sin säng i natt. Igår bestämde vi oss för att testa igen att skippa nattvandringen och bara lägga ner henne. Låta henne gråta och se om hon somnar ändå. jag gruvade mig som en tok och hade lust att ta en promenad. Men det gick såå bra. tog mindre än 5 min tills hon sov och hon sov länge. De var inte ens tok gråt utan liten små stön. Jag fällde inte heller någon tår:) Så därför beslöt vi oss att testa och se om hon kunde sova där nattetid också. Vilket hon gjorde kanon bra.  självklart någon matning hit och dit men efter matningarna la jag ner henne i sängen igen och hon somnade om direkt. GÖTT!!! Ja, visst ska man kanske inte ha låtit henne sova i sin säng från första början. Men de är lätt att vara efterklok och de är ju såå mysigt att ha dom nära också. Men hon sover bättre i sin säng och vi med. Och jag inbillar mig att de är lättare sen när hon ska få flytta till eget rum. Ni med småbebisar som läser, hur har ni gjort? Sover dom med er eller i egen säng?
Nu ligger iaf Wilma ute i vagnen och sover och jag ska ta mig i kragen och kanske dammsuga av här hemma en sväng. Snart kommer Marie och hälsar på.

Kommentarer
Postat av: Elin Olars

Stina sover fortfarande med mig i vår säng.. Hon vaknar fortfarande några ggr per natt och vill ha mat, men somnar sedan om, och det går bra att lägga ner henne.. Vi är dock på gång och ska se om hon kan tänka sig att sova i egen säng.. Får återkomma med hur det gått... Det vore ju skönt :)

2012-02-07 @ 16:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0