barnvälsignelse och jobb

japp, igår jobbade jag ju. Det kändes helt okey, kändes som om jag varit borta typ 2 veckor eller nå. Visst, lite ringrostig är man ju, men känns på nå vis bra att få komma in och jobba lite ibland men att få vara hemma med Wilma mestadels av min tid. Så just nu känns det inte som om jag kommer att må dåligt av att komma ut och jobba lite i sommar som jag trodde tidigare. Nu på fredag ska jag jobba halv dag också, Wilma ska vara med mormor som är ledig.
Ja, många undrar när vi ska ha barndop, men vi ska inte ha något dop utan en barnvälsignelse. Om man blickar tillbaka lite snabbt i tiden då man "startade" barndop så var det ju pga man var rädd att djävulen skulle ta barnen. Det var ju väldigt många barn som dog innan de han fylla ett år pga sjukdomar etc. Hann man då bara döpa barnet innan så skulle barnet komma till himlen. Att döpa sig ska ju vara ett aktivt val anser jag, och det kan man ju omöjligt göra då man är barn/bebis. Så alltså låter vi Wilma få bestämma själv när hon blir äldre om hon vill döpa sig eller inte. Men man kan istället ha en liten barnvälsignelse istället, en välsignelse för Wilmas framtid. Så på söndag är det barnvälsignelse för Wilma i pingstkyrkan.
Nu ska jag hinna borsta tänder och hår innan min kära vän Lisa kommer.
Ha en bra dag kära ni!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0