Barnvakt

Natten som var var sig likt, som det var förr. Bra alltså. Matning såklart men mestadels sovning. Såå skönt. Fast är det inte konstigt att när man väl får sova så är man nästan ännu tröttare på morgonen än de nätterna man varit vaken. Kanske tröttheten kommit efteråt, men snart är det helg å då får jag iaf ta lite sovmorgon då Martin är hemma och tar morgonpasset:)

Tog en promenad till syster för att vara barnvakt åt Ludwig. Ikväll är det jag som får barnvakt till wilma av Julia. Ska försöka passa på att baka och greja lite. Är ju en lite kalas å så. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på för nå, år sugen på att prova på nå nytt. Vi ska äta mat hos svärföräldrarna och vi ska fixa efterrätten. Ska titta runt lite och se om vi hittar nå gott och nytt att testa. Hinner ni med så får ni gärna ge förslag på någon god efterrätt.

Annars så ska jag å Martin på bio eventuellt på lördag, kvarteret skatan filmen. De är verkligen min och Martins film/program. Lite speciell humor men mycket kul! Så de skulle vara kul å få komma iväg. De är ju inte varje dag man kommer iväg bara vi två nu för tiden:) så de uppskattas när man väl kan göra det:)

Ja annars så rullar de på de mesta nu. De tapetserats hemma hos oss nu, skönt med lite nya tapeter, en aningens ljusare blir det. Ja men just ja tänkte jag skulle dela med mig av en enkel men god maträtt som vi testade här i veckan. Kassler som man skär i bitar, 3 tomater som man också skär i bitar, vitlöksklyftor så många som det behagar;), creme friache, grädde, salt och peppar och organo och sen mozarella, allt i en ungsform och in i ugnen. Till de åt vi ris och en god sallad. Ja, salladen ska ni också får receptet på. Men har de hemma. Den är supergod och man kan lätt äta den som den är, bara den!

Nä nu ska jag passa på att slappa lite innan busfröna vaknar, då blir det nog inte en lugn stund:)

Ni får lite bilder idag också. En på wilmas sköna sovställning bland annat;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0