Förnöjsamhet

Idag har det varit en skön och lugn dag. De behövdes verkligen här. Jag behövde stressa ner och Wilma är inte riktigt pigg. Så de blev en hemma dag. Tog en liten promenad vid lunchtid. Vilket väder det var. Lagomt kallt och solen sken. Underbart. Gäller att njuta medan man kan. Livet tar oväntade vändningar ibland som man kanske inte kan räkna med. Ibland vaknar man upp och ser det man har och är nöjd med det även om det hade kunnat varit "bättre". Bättre kan de alltid bli, så tänker jag ofta istället för att vara nöjd med det man har. Man kan försumma det man en gång hade genom att bara sträva efter mera. Jag måste lära mig vara mer tacksam för det jag har!! Gäller nog inte bara mig, men den enda jag kan förändra är ju just mig själv! Jag får påminna mig själv väldigt många gånger om just detta!!

Vi väntar som sagt på elektrikern som inte har dykt upp än. Är mörkt som natten i hallen och man är glad om man hittar mössa och likadana vantar när man ska ut. Ficklampa är ett måste. Nä, nu vill jag verkligen att han kommer och fixar det sista. Jag vill kunna färdigställa det sista för att sedan få ta de lilla lugna och kunna ställa fram julen. Vi får väl se om han dyker upp den här veckan. Kan ju hoppas på det iaf! Gör det ni också, för min skull:)

Kram till er där ute! En speciell stor kram till en vän som har det tufft just nu, tänker på dej!!!! <3


Kommentarer
Postat av: mathilda d

Du är bra du Klara ;) den där elektriken borde ju skämmas, dumma han. Kung bild du fånga på lillsöten ;) snart kommer den andra plutten ut, längtar! Puss och kram

2012-11-15 @ 03:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0