Sill

De här året ska jag försöka mig på att göra någon sill. Eller kanske inte sillen isig men de andra:) ska bara försöka luska ut vad jag ska göra för nå. Johanna, du har ju gjort goda sillar. Dela med dig av recepten. Ni andra också, om ni har någon god som ni tycker jag bör testa! Jag har ju bara köpt sill på burk, typ senapssill och liknande. Men de kanske inte är så svårt att göra själv. Det säger iaf Ernst:) så i år ska jag testa!

Ligger i sängen och orkar inte kliva upp trots att kl är snart halv nio. Usch vad jag är seg och trött. Tur att vi funderar på att åka till johannesgården så Wilma får leka av sig och jag hinka kaffe:) så då går den här dagen bra också. Nu har ju iaf Wilma sovit och fått vaknat av sig själv och inte igår då hon blev väckt kl 7. Så förhoppningsvis är hon piggare och gladare:) kan man ju hoppas! Haha!

Kram


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har gjort sill :-) men har tyvärr inga recept men mamma har! Dom är jätte jätte goda tycker jag... Min favorit är senapsill :-) gött de! Trevlig helg bästa klara. Kram hälsa familjen <3

2012-11-09 @ 08:06:42
Postat av: Malin U

Vi kör med tomatsill här hemma... (inte jag då det är apäckligt med råfisk!)
Krossade tomater i chili
Färskdill
Rödlök
socker
Ättika
Och silljäklen (den där på bit i plattburk?)
Rör ihop och låt stå ca 10-12 tim, mumsigt säger dom som äter =D

2012-11-11 @ 15:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0