Älgjakt och afternoon Tea

Japp, imorgon drar älgjakten igång. Jag hoppas kunna delta nästa år. Har nämligen anmält mig till jägarexamen nu. Ska bli kul att äntligen göra det, som jag har längtat! Förut har jag alltid tänkt att jag ska ha en jakthund också men jag känner mig så osäker på det nu då det kryllar om vargar här!! Usch vad man hatar dessa djur, känns inte som att jag vågar skaffa mig en jakthund som man blir förtjust i och som sen riskeras att bli uppäten av sketna vargar! Men vi får se. En början är ju att ta jägarexamen iaf! Får se hur det går:)

Idag ska jag och några andra tjejer åka iväg på afternoon Tea i voxna herrgård. Ska bli så kul och trevligt! Längtar. Men är så trött nu så jag måste vila mig först lite:) Wilma vaknade 5:30 och jag hade (synd) nog lovat Martin att han skulle få sovmorgon idag. Men inte trodde jag att hon skulle vakna då!! Men hon somnade om snabbt på mig, men hmm de gjorde ju inte jag direkt. Små slumra lite men man låg ju inte direkt i en skön position och så vågar man inte röra sig så att hon vaknar! Haha men ska vila lite nu innan det är dags för lite dusch!

Här hemma rullar det på. Vi har köpt tapeter till hallen och färg/olja till trappan också. Nu väntar vi på elektrikern som kommer till veckan.. Hoppas jag..

På fredag åker vi iväg till Gävle för att kolla på soffa och lite annat smått och gott. Men också på våran nästa familjemedlem:)

Kram


Kommentarer
Postat av: Emma

Oj vad du är duktig som tänker ta examen, jag nöjer mig med att bara sitta med Erik. Kom på att jag inte svarade på ditt sms, jag ska sitta med Erik på älgpass till veckan så jag vet inte om vi hinner ses då. Får höras lite längre fram helt enkelt :)

2012-10-07 @ 13:07:10
URL: http://perssonemma.blogspot.com
Postat av: Johanna

Åh goa Wilma :-) kan hon gå??!? Längtar hem till er!!!

2012-10-08 @ 22:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0