Lördagkväll

Jag är så nöjd. Tapeterna är uppe i matsalen, listerna ska målas en gång till bara sen är rummet färdigt. Det ser så fint ut. Jag är såå nöjd med valet av lister och tapeter. De gav mig lite ny och mera energi att fortsätta med de andra. Alla dörrar i huset är spegeldörrar utom 2 och en halv dörr. Ja de är på ena sidan men den andra är det en playwoodskiva för. Precis som de är på de andra två. Vi har funderat på att dra bort skivan för att se om de är speglar bakom men har inte orkat tagit tag i det än. Har haft så mycket annat som har prioriterats före. Men ikväll hände det. Vi slet bort på två dörrar och där bakom gömdes fina speglar:) såå nöjd! Nu ska de slipas och putsas och målas. Jobb jobb jobb. Men så fint det blir.

Idag har det som sagts tapetserats. Vi har fått upp hyllor i garderober, rensats, målats spalje och sytts lite. Vi hade barnvakt och de gjorde att vi hann göra lite. Imorgon hoppas vi på att få gjort lite också. Mest plock och så. Men även trappan ska slipas en gång till och sen ska det oljas, spaljen ska slutmålas och dörrarna ska slipas/putsas. Sen till veckan ska jag kika på tapeter till hallen! Tror det blir mörkröda. Men vi får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0