Jag älskar de som avbryter..

Har försökt skrivit här ett x antal gånger men blivit avbryten samtliga. Det är inte lätt att få något gjort. Många projekt hinner man börja med men få slutföra. Vissa saker vet man inte ens att man börjat med utan man kommer på det med tiden. Tvättar som glöms hängas upp och som får tvättas om, mat som bränns, saker i kalendern som inte görs eller som inte ens har skrivits upp för då man tänkte skriva upp det kom något annat ivägen. Känner ni igen er?! 
 
Här om dagen satt jag och martin som många andra kvällar i soffan och pustade ut efter dagen. Ungarna sov och vi satt i varsin sida av soffan och halv sov. ( med varsin mobil, jag vet jag stör mig på det nå grymt. men det är svårt att inte göra det) Jag berättade om min dag. Om hur lång tid det tog för mig att göra färdigt middagen. Vill ni höra, vissa känner säkert igen er andra inte (kanske ni utan barn)
 
Jag går till kylen för att ta fram en lök. Ska göra spagetti och köttfärsås men har självklart inte tagit ut köttfärsen i tid. så den är stenhård!!! Innan jag hinner ta fram skärbrädan och kniven hinner August ramla och slå sig. Avbryter och går iväg. Kommer tillbaka, tar fram kniven och skärbrädan. August har då kommit till mig och står och drar i mina ben. Hmm trött redan, ja ja, måste lägga honom, men vore bra om han får i sig något först. Gråt gråt och gnäll under tiden. Mosar en banan och ger honom. Då vill wilma också ha banan, hon vill också bli matad. Jepp, fixar det. tittar på klockan som springer iväg. Pip pip, ett sms. får kolla på det sen. Byter blöja på august, klär på honom och går ut och lägger han. HAn vill inte sammarbeta sådär jättebra utan gnäller. går in, wilma har bajsat. hör hur august är missnöjd, byter på wilma och går direkt ut till honom sen. stoppar i en napp. Går in och ska fortsätta. Vart la ja den där löken nu då!?????? humöret börjar tryta, går runt och letar, Hittar den tillslut. Tar fram grytan, hackar löken. och wilma vill mig något. avrbyter igen för att gå dit. fixar det hon vill och går tillbaka till min matlagning. hmm vart var jag nu då.. steker på, kokar vatten. August har tappat nappen. dra bort köttfärsen från plattan eftersom man måste stå där hela tiden pga stenfrysen köttfärs!!!! Ja tillslut kommer jag tillbaka, wilma är hungrig och vill ha mat nyss!!! jag med! Men de är de nog ingen som bryr sig i;) riiing rring.. Men tillslut är jag färdigt mer än 1 timme senare. Hmm vem sa att det går fort att göra "snabbmat"?! Just ja sms:et, där är anledningen till att jag kanske inte är såå snabb med att svara! Jag hinner inte:) 
Ja de där var en dag när ja skulle göra middagen. men de ser ungefärt lika ut varje gång. Lite mer eller färre pauser bara:p Men jag älskar det. Kanske inte pauserna i sig och att aldrig bli färdigt med det man ha börjat med. Men de personerna som gör mina pauser, utan dom vore jag ingenting! 
 
August rum håller på bli färdigt iaf. vi ska slipa golvet i hallen och hans rum nu i veckan. sen ska vi försöka hinna * med att luta golvet också innan någon hinner förstöra det:P Men ska bli sååå skönt. Nu är martin och tränar och jag lägger barn. Jag skriver, pausar för att stoppa i napp och går tillbaka och skriver. haha!!! men nu sover nog båda tror jag. så jag ska gå ner och röjja upp bombnedslaget som på nå konsitgt sätt händer här varje dag! puuust:P 
 
kram på er! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bella

HHA ja du har sannerligen beskrivit vardagen för en småbarnsmamma med ord! Medan ja läste hördes det som M kräktes ..tittade nope inget kräk.. tittar en minut senare jajamen.. kräk han sitter o vevar med.. sätter han en meter bort o hämtar papper nu har han ålat till jackuttaget... lägger bort unge sätter mig o läser igen.. nu har han ålat till min plattång som ligger en bit bort gaaah...
Får man läsa någpn gång?

Inte konstigt man blir fan dement i förtid!Man blir ju ständigt avbruten.. haha ja du det lät som en riktigt härlig dag ändå o som du säger man älskar det och du har ju två att bli avbruten av..

Nu är det Sanna,Sonja och Shirley som spelar i bakgrunden,,,VINTERMYS!!! har ni snö idag?

PUSSS längtar tills ja får krama om er allihopa!!

2013-10-17 @ 08:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0