Sista veckan

Det här är sista veckan på min mammaledighet. Lite sorgligt på nå vis, eller på många vis. Men ett nytt kapitel väntar. Martin kommer vara pappaledig någon dag i veckan och jag kommer arbeta 75% så vi pysslar ihop det. August börjar inte dagis förräns till hösten. Känns lite konstigt att tiden har gått så fort. Våra små bebisar har blivit lite äldre, men bara lite 💕 

Vår trädgård börjar vakna till liv. Lökarna kommer fram samt rabarberna börjar visa sig, även pionerna tittar upp. Hönsen känner också av att de är vår. Två av hönsen ligger på ägg. Samma ägg, vi måste bestämma oss vem som ska få ligga på dom och lägga henne ifred. Så får vi se om de andra härmar och också vill ha små kycklingar. Vi ska även kläcka fram småkycklingar via maskin. Har samlat ihop lite ägg ifrån olika höns så nu får vi se om vi lyckas. På måndag startar vi maskinen och 21 dagar efter det får vi se hur många kycklingar vi får. Spännande. De som inte ligger på ägg är ute och njuter av solen och gräset. Helt underbart! 

Jag har även satt tomater, ska bli spännande och se om det blir några tomater. Tog en gammal tomat och skar en skiva och la ner den o jord. Och nu har jag massor av tomatplantor. Nu ska de bara se till och fortsätta växa. Och såklart ge tomater! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0